Hem
          
Mitt konto
varukorgVarukorg
Kassa
Skapa nytt konto
Logga in
Kundtjänst
Återförsäljare
  Visa fordon
  Visa Reservdelar
  Information
Kundtjänst dygnet runt
Om oss
Cookies
Jag vill bli ÅF
Återförsäljare

Kundtjänst

Välkommen till vår kundtjänst. Här hittar du svaret på våra vanligaste frågor. Vill du kontakta oss så hittar du alla våra uppgifter under fliken "Kontakta oss" nedan.

Hur vet jag om ni har produkten på lager?

På alla artiklar har vi flaggor som visar aktuellt lagersaldo.

Beskrivning av flaggor:
Grön = finns på lager för omgående leverans
Gul = På väg hem, beräknat leveransdatum står också
Röd = Okänt leveransdatum

Hur betalar man?

Vi erbjuder ett flertal olika betalninssätt i kassan när du skall skicka din beställning.

Förskottsbetalning
Du genomför din beställning och betalar in summan angiven orderbekräftelsen. Så snart vi tagit emot betalningen skickas din beställning. Betala in på Bankgiro 5441-6326.

Kortbetalning
Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. För att skydda oss och våra kunder mot kortbedrägerier kontrolleras alla kortbetalningar via 3DSecure.

Faktura
Beställningar upp till 15 000kr kan skickas mot faktura om du godkänns av Resurs bank.

Avbetalning
Tillsammans med Resurs bank erbjuder vi Dig möjligheten att ansöka om räntefri avbetalning.

Hur lång leveranstid är det?

Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar.

Beställer du innan kl. 12.00 skickas ditt paket samma dag.
Beställer du efter kl. 12.00 skickas ditt paket dagen efter.

Kan jag returnera det jag beställt?

Naturligtvis kan du det! Vi har 14 dagars returrätt på våra produkter.
Läs mer om detta under fliken "Byten & Returer" ovan.

Kan jag avbeställa min order?

Vill du avbeställa din order så måste du ringa kundtjänst på 042-311 04 00, eller maila på info@swebike.se.

Om din beställning är skickad går den ej att avbeställa, du måste då hämta ut din beställning skicka tillbaka den. Läs mer om det under "Byten & Returer" ovan.

Vad kostar frakten?

Frakten räknas ut automatiskt i kassan när du lägger din beställning. Du ser totala fraktkostnaden innan du bekräftar din beställning.

Vad gör jag om mina varor är skadade i transporten?

Anmäl skadan till er transportör DHL alt. Posten och ange ärendenummer till oss.
Synliga skador skall anmälas direkt till transportören för påskrift på fraktsedeln.
Är godset skadat fast emballaget helt måste skadan anmälas inom 3 arbetsdagar till transportören.

Telefonnummer till våra transportörer
DHL: 0771 - 34 53 45
Posten: 020 - 23 22 21

Faxa sedan in fakturan/följesedeln, ärendenummer från transportören samt bild på
skadan till 042 - 32 67 40 eller maila det till info@swebike.se

Ange ditt namn och telefonnummer, så ringer vi upp Dig.

OBS! För att vi skall behandla ditt ärende måste vi få transportörens ärendenummer.

Returnera vara (ångra köp)

Vi har 14 dagars returrätt på våra produkter. Returer efter det godkäns inte.

1. Fyll i returformuläret nedan och väntar på svar från oss om din retur blivit godkänd eller inte.
Du får ett mail eller telefonsamtal om detta.

2. Blir din returförfrågan godkänd skickar du tillbaka varorna.
Skicka även med samma information som du fyller i nedan i paketet så vi vet att det kommer från Dig.

SWEBIKE
Bangatan 3
265 38 ÅSTORP

Märk paketet med "Retur".

3. När vi mottagit produkterna återbetalar vi pengarna till kontot du angett nedan. Frakter återbetalas inte.
Du ansvarar för att varorna kommer fram till oss oskadda.

OBS! Alla fält måste fyllas i annars behandlas inte din ansökan.

Kundnummer:
Ordernummer:
Fakturanummer:
Förnamn:
Efternamn:
E-post:
Telefon:
Kontonummer (för återbetalning)

Produkter:

Skriv artikelnummer, produktnamn samt antal på produkten du vill returnera.

Anledning:

Skriv en kortfattad beskrivning på varför du vill returnera produkten.

 

1. Angivna priser är produktens totalpris inkl moms med 25%.

2. Fraktkostnad och efterkravsavgift tillkommer om du inte väljer att hämta på vårt lager i Helsingborg.

3. Vid beställning träffas avtal om köp när Swebike bekräftat din order genom en orderbekräftelse. Skulle detta innehålla några felaktigheter meddela oss snarast.

4. Leveransförseningar meddelas per E-post om det skulle uppstå. Du har då rätt att avstå alternativt ändra din beställning. Vi gör allt i vår makt för att fullfölja din beställning i tid, men det kan uppstå tillfällen då vår leverantör inte hinner fullfölja leveransen i tid vilket innebär försening av din beställning. Inga anspråk på ersättning går att ställa mot Swebike vid leveransförseningar då detta inte är påverkbart av oss.

5. Observera att alla specifikationer och bilder är uppgifter vi får från våra leverantörer. Således tar Swebike ej något ansvar för felaktigheter eller brister i uppvisad information på vår hemsida från vår tillverkare.

6. Leveranstid för beställningsvaror är normalt 4 - 8 veckor. Lagervaror levereras normalt inom en vecka.

7. Vi reserverar oss för slutförsäljning av lagervaror.

8. När du tar emot godset besiktigar du paketet, vid skada meddelar du transportören omedelbart. Var noga med att få en skriftlig bekräftelse på skadan. Frakten till kunden sker på kundens ansvar, kunden ansvarar skälv för att upptäcka skador som skett i samband med transporten. Transportskada kan inte rapporters till Swebike utan detta måste ske mot transportören. Är godset skadat fast emballaget är helt måste skadan anmälas inom 3 arbetsdagar till transportören. Ingen ersättning för transportskada utbetalas av Swebike, utan sker av transportören.

9. Swebike besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara ofullständig eller felexpedierad, skall reklamation ske per e-post/fax inom 5 arbetsdagar. Annars godkänns reklamationen ej. Reklamationsrätten gäller endast ursprungliga fel, dvs. fel som fanns på varan vid leverans. Handhavande fel, trimmning, felinställning etc. godkänns inte.

10. Returer skall i förväg godkännas av Swebike. Varan och dess emballage får inte ha brutits upp eller försämrats. Då godkänns inte att varan returneras.

11. Swebike.se säljer alla vägregistrerade produkter med 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten omfattar alla ursprungliga fel, dvs. fel som fanns vid leverans, samt sådant som kan härledas till fabrikationsfel. I händelse av fel kontaktar ni vår kundsupport. För övriga produkter dvs. ej vägregistrerade lämnar Swebike funktionsgaranti. Funktionsgaranti innebär att vi garanterar att den är hel samt fungerar vid överlämnandet. Denna produkt tolkas utifrån konsumentköplagen på följande sätt: Alla fordon som är avsedda för racingverksamhet dvs. som endast ska beträdas på bana, belastas med orimligt högt slitage så att någon garanti inte ges, utan endast funktionsgaranti! Enligt reklamationsrätten / funktionsgarantin står kunden för fraktkostnaden till Swebike om serviceverkstad ej finns lokalt eller kan anordnas av kund för inlämning. I det fall serviceverkstad anordnas av kund skall denna godkännas av Swebike innan reparation/service/inlämning får ske! Returfrakt av vara fraktad/inlämnad till Swebike är kostnadsfritt vilket innebär att Swebike står för returfrakten! Garantin omfattar ej: Trimmade eller på annat sätt modifierade fordon. Fordon där leveranskortet ej inkommit till Swebike. Servicarna ej skötts enligt schema(serviceboken skall visas upp) Felaktig montering Kåpor, slitdelar och skador uppkomna genom handhavandefel Fraktskador(dessa skall anmälas till fraktaren).

12. Löser du inte ut det du har beställt, är vi tvungna att debitera dig frakt + returfrakt. Samt 300 kr i administrationskostnad.

13. För att beställa i webbshopen är konsumentverkets riktlinjer 18-årsgräns. Om du är under ska beställningen styrkas av målsman.

14. Då dessa maskiner har kraftfulla motorer och uppnår höga hastigheter, bör godkänd skyddsutrustning användas.
Swebike uppmanar alla att använda skydd för att undvika skador. Swebike tar inget ansvar för skador på person eller egendom som den beställda produkten orsakar.

Kundtjänst 042 - 311 04 00
  Öppettider Mån - Fre 13:00 - 16:00
  Maila gärna oss på info@swebike.se - svar inom 24 timmar!
   
Verkstad info@swebike.se
  Öppettider Mån - Fre 13:00 - 16:00
  Maila gärna och boka tid för service,
vi tar emot alla sorters "kina" mopeder för reparation och service.
   
  Adress:
  Bangatan 3, 265 38 ÅSTORP (Karta)
   
Butik - Åstorp Öppettider / Adress
  Mån: Stängt
Tis-Tors: 13.00-18.00
Fre: 13.00-16.00
Lör: 10.00-14.00
Sön: Stängt

Bangatan 3, 265 38 ÅSTORP (Karta)
   
Butik - Göteborg Öppettider / Adress
  Mån: Stängt
Tis-Fre: 10.00-18.00
Lör: 10.00-14.00
Sön: Stängt

Fotögatan 3, GÖTEBORG

Söker du vårt telefonnummer, öppettider eller har du en fråga? Besök vår kundtjänst!